DIAGNOZA SPRAWNOŚCI RĘKI RZESZÓW
KIEDY DIAGNOZA I TERAPIA RĘKI?
Gdy mimo naszych działań wspierających rozwój dziecka ma ono problemy z ogólną sprawnością ruchową np. jest niezgrabne w ruchach, słabo biega, ma problemy z utrzymaniem równowagi, nauką jazdy na trzykołowym rowerku, hulajnodze, nie lubi zabaw ruchowych; ma duże problemy z nauką samoobsługi, nie lubi różnych konsystencji, ma problemy z koordynacją wzrokowo-ruchową np. budowanie z klocków sprawia mu trudność, ma zdecydowanie niższą sprawność manualną niż jego rówieśnicy, nie chce rysować, źle trzyma kredkę, naciska nią za lekko lub za mocno, niechętnie rysuje, rysunki są z wiekiem coraz bardziej bogate w treść, ale nadal ubogie
w formie; trudność sprawia mu układanie puzzli itp.
Niepokojące objawy, które mogą wskazywać na zaburzenia małej motoryki:
- • dziecko niechętnie podejmuje czynności manualne (malowanie, lepienie z plasteliny, układanie drobnych przedmiotów),
- • dziecko ma problemy z nauką czynności samoobsługi (ubieranie, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików),
- • dziecko ma wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej,
- • dziecko ma problemy z koordynacją obu rąk podczas zabaw manipulacyjnych,
- • dziecko wykonuje czynności wymagające dużej precyzji zbyt wolno lub za szybko i niedbale,
- • szybkość ruchów dziecka nie jest dostosowana do zadania,
- • nie lubi dotykać nowych i różnorodnych faktur,
- • dostarcza sobie dodatkowych doznań proprioceptywnych,
- • domaga się zdecydowanego i mocnego ucisku dłoni np. siada na własnych dłoniach, bardzo mocno zaciska ręce na przedmiotach, uderza rękami w przedmioty o ostrych i wyraźnych fakturach.
Płatności: zobacz w
Regulamin płatności