• Dzieci

  • Personel

  • Gabinet

DIAGNOZA SPRAWNOŚCI RĘKI RZESZÓW

KIEDY DIAGNOZA I TERAPIA RĘKI?

Gdy mimo naszych działań wspierających rozwój dziecka ma ono problemy z ogólną sprawnością ruchową np. jest niezgrabne w ruchach, słabo biega, ma problemy z utrzymaniem równowagi, nauką jazdy na trzykołowym rowerku, hulajnodze, nie lubi zabaw ruchowych; ma duże problemy z nauką samoobsługi, nie lubi różnych konsystencji, ma problemy z koordynacją wzrokowo-ruchową np. budowanie z klocków sprawia mu trudność, ma zdecydowanie niższą sprawność manualną niż jego rówieśnicy, nie chce rysować, źle trzyma kredkę, naciska nią za lekko lub za mocno, niechętnie rysuje, rysunki są z wiekiem coraz bardziej bogate w treść, ale nadal ubogie w formie; trudność sprawia mu układanie puzzli itp.

Niepokojące objawy, które mogą wskazywać na zaburzenia małej motoryki:
  • • dziecko niechętnie podejmuje czynności manualne (malowanie, lepienie z plasteliny, układanie drobnych przedmiotów),
  • • dziecko ma problemy z nauką czynności samoobsługi (ubieranie, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików),
  • • dziecko ma wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej,
  • • dziecko ma problemy z koordynacją obu rąk podczas zabaw manipulacyjnych,
  • • dziecko wykonuje czynności wymagające dużej precyzji zbyt wolno lub za szybko i niedbale,
  • • szybkość ruchów dziecka nie jest dostosowana do zadania,
  • • nie lubi dotykać nowych i różnorodnych faktur,
  • • dostarcza sobie dodatkowych doznań proprioceptywnych,
  • • domaga się zdecydowanego i mocnego ucisku dłoni np. siada na własnych dłoniach, bardzo mocno zaciska ręce na przedmiotach, uderza rękami w przedmioty o ostrych i wyraźnych fakturach.


Płatności: zobacz w Regulamin płatności

Oferta usług:

Diagnoza w kierunku dysleksji
Diagnoza ADHD
Diagnowa w kierunku dyskalkulii
Diagnoza predyspozycji zawodowych
Diagnoza gotowości szkolnej